onsdag den 26. oktober 2011

Kuranda, Port Douglas, Palm Cove, bryllup og Great Barrier Reef

Efter et par dage med regn i Cairns, kørte vi mod Port Douglas. På vejen kørte vi til en lille hippie landsby, der hedder Kuranda. Den ligger i bjergene, og det var snoede veje hele vejen, så Cecilie blev lidt køresyg og tog sig en lur. Efter Kuranda fortsatte vi til Port Douglas, hvor vi ankom fredag eftermiddag.

Barron Falls ved Kuranda

Om lørdagen klarede vejret op og solen skinnede stort set hele dagen. Det udnyttede vi med en gåtur fra campingpladsen og ind til byen efterfulgt af et par timer ved poolen. Søndag var det endnu varmere, og vi gik en tur på stranden, 4 Mile Beach, der lå ca. 5 minutters gang fra campingpladsen. Igen efterfulgt af et par timer ved poolen, hvor Carl bedre kunne ligge på den træningsmåtte, vi har købt til ham. Mandag kørte vi til Cairns, hvor vi afleverede camperen og tog en bus til Palm Cove, hvor vi havde bestilt de sidste tre overnatninger på et resort.

Cecilie og Carl i fælleskøkkenet på campingpladsen

4 Mile Beach i Port Douglas

Advarselsskilt ved 4 Mile Beach - det farlige sted!

Cecilie og Carl ved poolen på campingpladsen
Vi ankom til Palm Cove mandag ved 1300 tiden og checkede ind på resortet. Vi tog en tur på stranden, så Cecilie kunne få stillet lidt af sin soltrang, og om aftenen slappede vi af i jacuzzien på terassen... luksus...

Stranden i Palm Cove

Vores terrasse på Reef House Resort and Spa

Brylluppet

Tirsdag var dagen, hvor vi skulle giftes på stranden... Vi havde hyret en fotograf, idet det gavnede vores sag, da vi skulle ansøge om at få lov til at blive gift i Australien. En lang historie, der endte godt, som i kan se...

Inden vi kørte til Port Douglas, havde vi snakket med et tur bureau om at tage på snorkeltur ved Great Barrier Reef. Grundet meget vind var sigtbarheden dårlig, men blev langsomt bedre. De sagde, at jo senere vi kunne tage derud, jo bedre ville vejret være, så vores eneste mulighed var onsdagen inden vi skulle hjem... altså i dag. Vi blev hentet kl. 0730 i morges og kørt til havnen i Cairns. Her fra tog vi en båd i ca. 1,5 time ud til en ponton ved revet, hvor vi fik udleveret udstyr og havde 5 timer til at snorkle i. Sigtbarheden var stadig ikke super god, men der var masser at se, og det var utroligt flot. Masser af koraller og fisk, og Cecilie fik overvundet sin frygt og klappede "Wally", der er en kæmpe fisk, som lever på det sted omkring pontonen. En super god dag og en god afslutning på en fantastisk Australien tur... sammen med brylluppet selvfølgelig...

Simon snorkler

Fisk

Fisk og koraller

Koraller

Carl skal også mærke vandet ved et af verdens vidundere

Cecilie klarede den - og var meget glad

Simon prøver Kim F's undervandskamera... det virker!

Carl i Australien
Kærlige hilsner og vi ses i Danmark...